9 nov. Airlie Beach

9 november 2017 - Airlie Beach, Australië

Reisverhaal door: Lucienne

‘NO WORRIES’ 🌴 - Een standaard uitdrukking van de Aussies! komt vandaag goed van pas 😬

We hadden voor vandaag dus een dagtour geboekt met een zeilboot maar het weer werkt niet echt mee en uitstellen is geen optie aangezien we morgen naar Brisbane vliegen.
Het weer is niet echt zonnig en er vallen zo nu en dan wat druppels 🌧. Maar het mooiste strand van de wereld op ‘Whitsunday Island’ willen we eigenlijk ook niet missen.
De zeilboot hebben we geannuleerd en we besluiten dan toch om de middagtocht met een wat grotere boot te maken.
Het is zo’n 25-30 knopen (alsof wij weten wat dat betekend 🤓)
We zijn gewaarschuwd dat het daardoor een “Bumpy” tocht zal worden over de oceaan. Sigrid neemt voor de zekerheid een pilletje🤢

We varen eerst zo’n 55 min. naar Hamilton Island en stappen daar over op een andere boot om vervolgens weer een uur te varen. Het is inmiddels een zeer ruige tocht geworden. 🌊 hopelijk houden we de net genuttigde sandwich binnen.
Wat zijn wij toch een helden.🎖alles voor het avontuur!

Van het witte zand op Whitsunday Island kun je glas maken en het is zo fijn van structuur dat je je sieraden ermee kunt schoonmaken (volgens de folder). Dit ga ik uitproberen op mijn horloge.

Om 14 uur worden we vanaf de boot met een andere boot 🚣🏼‍♀️ naar het stand “Whitehaven Beach” vervoerd. ⚓️ Dit gaat in groepjes van zo’n 35 pers. Ik neem een bootje eerder zodat ik de aankomst van Sigrid 👸🏽kan vastleggen.
Ik maak weer een aantal “normale” foto’s maar je ziet diverse mensen foto’s maken terwijl ze in de lucht springen. Laten wij dat maar niet doen, zal je net zien dat wij door onze hoeven zakken of een knie verdraaien. 😅 Daarnaast is het een hele uitdaging om zoveel kilo’s de lucht in te krijgen. We zijn geen 20 meer. 😂

16 uur - terug op de boot. ⛴
Toch bijzonder om op dit eiland te zijn geweest. In maart jl. is in dit gebied een cycloon geweest die zowel aan land als op diverse eilanden verwoestingen heeft aangericht. In Airlie Beach zijn diverse restaurants aan de boulevard vernietigt en op het eiland veel losgerukte bomen.

We hebben heerlijk met onze blote voeten door het witte zand en de zee gelopen. Ook hier weer lichtelijk geteisterd door een steekvlieg, 🐝 die boys zijn ook overal.
Mijn horloge schoongemaakt met het zand maar om nou te zeggen dat ik het zie. 😳 (not)Het weer is gelukkig goed gebleven. Dan wel geen zon maar Sigrid en Lucienne were here ❤️🙋🏻👒

De terugvaart is het eerste deel niet normaal, hele hoge golven en de boot gaat alle kanten op 🙈Ik zit bovendeks buiten uit de wind. Sigrid zit beneden binnen in de airco, voelt zich daar beter.

Zodra we rond Hamilton Island varen zijn de golven gelukkig weer normaal. We varen langs het huis van Beatles “ George Harrison” (leuk optrekje 🏦) en een hotel waar al veel celebs hebben gelogeerd zoals Oprah Winfrey en Brad Pitt 😜

Met een tussenstop op Hamilton Island om een aantal passagiers af te zetten, varen we weer terug naar Airlie Beach. Koffers pakken. Morgen eerst weer met de boot naar Hamilton Island en vanaf daar vliegen 🛩 we in ca. 1 uur en 50 min. naar Brisbane.

We hebben vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant ‘Sorrento’ Bij Sigrid roept deze naam natuurlijk veel herinneringen op. Ze heeft immers 12 jaar in Sorrento gewoond. Vis en garnalen zijn hier super vers en goed van smaak.

More adventures on the way - mates.

1. Nelleke:
    9 november 2017
    Nice
  2. Rita van Rijsbergen:
    10 november 2017
    Geweldig weer🤣🤣
  3. Alda:
    10 november 2017
    Mooi verhaal hoor en prachtig daar! En zelfs daar ook een restaurant dat 'Sorrento' heet!
  4. Linda de Hertogh:
    11 november 2017
    Wat een avonturen weer!
  5. Renee Kauffmann:
    14 november 2017
    Leuk "bootje" hoor. Wat een prachtig verhaal en mooie plaatjes.
    Have fun ladies!