8 nov. Airlie Beach

8 november 2017 - Airlie Beach, Australië

Reisverhaal door: Lucienne

Woe 8 nov. zijn we weer met de auto op de ferry gegaan, terug naar het vaste land. Een autorit van zo’n 3 uur naar Airlie Beach. Onderweg zie je het landschap veranderen. Minder bomen en minder groen.

Langs de weg wordt veel fruit aangeboden zoals mangos en meloen 🍉. Het noorden van Queensland is zeer rijk aan fruit, vis en groente. Aan suikerriet plantages ook geen gebrek; we zijn de tel kwijt hoe vaak we al een spoorbaantje zijn overgereden van de suikerriet treinen.

Ook de soorten koeien zijn zo verschillend. Dan zien we weer alleen zwarte of bruine koeien of van die heilige Indiaanse koeien of alle kleuren door elkaar heen.🐂🐃

Wij ervaren echt veel Engelse invloeden (logisch) in het eten. Veel gefrituurde producten en tal van fish en chips zaken.

We zijn ook al heel wat wegwerkzaamheden onderweg tegen gekomen. Ook vandaag komen we er niet onderuit. Zoals je op de foto van vandaag ziet, worden waarschuwingen deels door mensen gedaan.

Wij zijn nog geen weg tegengekomen waar je harder dan 100 km per uur mag rijden. Door de plaatsen is het 60 of 80 km per uur.

De toiletten onderweg zijn allemaal heel schoon, dat is fijn. We kijken wel goed om ons heen of we geen ongedierte zien. Sinds 2 dagen is er ineens een mega plaag van de paardenvlieg gekomen. Nou die boys zijn menens! Vanochtend heb ik er nog net op tijd 1 weg kunnen slaan van mijn been, de beet en bijbehorende bult zijn niet fijn.

Om 14 uur zijn we aangekomen bij ons appartement, gehuurd via airbnb. De eigenaresse Val, is heel aardig en zeer behulpzaam. Ze is getrouwd met een Nederlandse man, die sinds zijn zesde al in Australie woont. Sigrid onderwerpt hem gelijk even aan de Nederlandse taal test. Hij verstaat het wel maar spreekt het niet meer.

Het appartement staat op een prachtig punt met uitzicht op de zee en de haven. Er staat inmiddels een aardig windje, ons haar ziet er daardoor uit of er een rotje in is ontploft maar meer maken wij onze zorgen of onze geboekte zeiltocht naar het “Whitsundays Island” wel door zal gaan. De weersvooruizichten zijn niet echt gunstig en aangezien wij niet van het ‘Henk de Velde’ caliber zijn, weten we ook niet of we koste wat kost mee willen met de zeilboot, mochten ze besluiten toch uit te varen. TO BE CONTINUED! 🛥

Er staat een wasmachine en we krijgen van Val wasmiddel, dus hup gelijk lekker een wasje erin. Zo’n heerlijke bovenlader (Amerikaanse stijl) die je tussendoor gewoon open kunt doen om er nog wat bij te gooien.

Op aanraden van Val gaan we eten bij een Italiaans restaurant. We zitten heerlijk buiten met nog zo’n 27c, dat is genieten.

Ik neem de vis van de dag en wat hier gebruikelijk is om een vis, medium te grillen of te bakken. Dat zijn wij natuurlijk niet gewend, dus mijn vis moest even terug naar de keuken. Bij mijn gerecht stond ook een couscous salade, die kon ik echter niet terugvinden. Was de kok vergeten! Daardoor kregen we wel 2 gratis cappuccino’s met de opmerking van de ober of we een wilde avond tegemoet gingen, als cynische grap! Ze drinken hier namelijk niet echt koffie in de avond.

Nou ik heb hier geen slaapmutsje nodig, ik slaap zo wel. Ik heb hier meer geslapen dan in tijden thuis en Sigrid houdt meermaals de wacht:)

Als we bijna onze koffie op hebben, vliegt er een onbekend dier langs Sigrid het naastgelegen boompje in. Ik zag iets groot zwarts .....

Wij zorgen natuurlijk niet direct voor grote paniek:) dus vraag ik haar langzaam naar een andere stoel te verplaatsen. Ik zei: LANGZAAM! sneller dan Speedy Gonzales zit ze naast me. Hoe ziet het beest eruit? ja, het kan een grote tor zijn of een vleermuis.🕷

Snel de rekening gevraagd en wegwezen voordat dit beest besluit een extra rondje door de zaak te vliegen.

1. Jeritza:
    👍🏻Toppie dames Enjoy
  2. Kelly:
    8 november 2017
    De verhalen zijn leuk om te lezen, maakt ons wel jaloers hier op kantoor 😊
    Geniet er lekker van!!! Groetjes Route 66 Reizen
  3. Els:
    8 november 2017
    Wat hebben jullie het heerlijk op die rotvliegen na.xxxxx
  4. Renee Kauffmann:
    8 november 2017
    Ik zie het helemaal voor me Lucienne die tegen Sigrid zegt dat ze LANGZAAM op moet staan whahaha
    Geeft niks hoor Sigrid, ik zou precies hetzelfde doen hihihi
  5. Florien:
    8 november 2017
    Heeeeerlijk om jullie avonturen te lezen!!! 😀😀😀
  6. Patti:
    8 november 2017
    Nog lang niet op de helft en al zoveel meegemaakt! 😀
  7. Rita van Rijsbergen:
    9 november 2017