5-8 nov. Magnetic Island

7 november 2017 - Magnetic Island, Australië

Reisverhaal door: Sigrid

Zondag 5-11 op tijd vertrokken uit Mission Beach want we hebben 3 uur rijden voor de boeg voordat we in Townsville zijn waar we de boot nemen naar Magnetic Island. Op advies van de bungalow eigenaren stoppen we onderweg bij de Murray Falls, prachtige watervallen in een natuurpark waar veel vrij gekampeerd wordt. Onderweg schiet er een hagedis voor de auto en ligt er een aangereden wallabie'tje op de weg 😪. Beiden geen foto van.
We vervolgen onze reis en stoppen in het kleine plaatsje Cardwell voor een cappuccino met een heerlijk taartje bij een café van een Filippijnse dame.
Wat ons opvalt is dat de meeste huizen in de hele regio op palen staan. De gids, op excursie een paar dagen teug, vertelde ons dat het hier in de winter hard kan regenen en het water daar enorm van kan stijgen.
Townsville is een grote stad en het was even zoeken voor we bij het juiste vertrekpunt in de haven zijn want onze navigatie kon het niet meteen vinden. Maar een vriendelijke dame hielp ons op weg. We zijn bij de auto gebleven want waren gewaarschuwd dat backpackers in sommige steden (Cairns, Townsville) dingen uit de auto stelen. Andere stadjes zijn veilig.

De ferry van Fantasea Cruising ⛴ brengt ons in 40 minuten naar Magnetic Island. Een prachtig groen, bergachtig eilandje.
Wij hebben een heerlijk hotel geboekt, Peppers Blue on Blue Resort, meteen in de haven in Nelly Bay waar we aankomen met de ferry. We zien het al liggen als we de haven binnenvaren en worden blij 😊 Fijne kamer met uitzicht op de haven. Hotel heeft een prachtig groot zwembad met mooi aangelegde tuin, met verschillende palmbomen en varens, en een restaurant met terras aan de haven, waar we alle 3 avonden heerlijk eten.
Eiland is vrij klein en voor de helft National Park; er zijn maar een paar ini-mini dorpjes met weinig horeca dus we blijven lekker relaxt hier en rollen elke avond met een vol buikje en een paar wijntjes🍷naar onze kamer en liggen om 22:00 al voor pampus 🙄.
In het algemeen vinden we dat in alle restaurants waar we tot nu toe in Australië gegeten hebben de menukaart vergelijkbaar is met die in Europa.

Maandagochtend bezoeken we de sanctuary (opvang) van koala’s, hagedissen, krokodillen en een wombat. We krijgen een rondleiding en we mogen alle dieren (behalve de crocs) vasthouden en mee op de foto. Alle slibberige dieren, slaan wij even over om vast te houden😇. De koala’s zijn heel zacht en zó schattig. Ze laten zich over de rug aaien en slapen lekker verder. De beestjes zitten in de natuur hoog in de bomen en eten alleen bladeren. Ze slapen 18 tot 20 uur per dag.
In de middag relaxen we lekker bij het zwembad van het hotel.

Dinsdag - Na het ontbijt installeren we ons met tijdschriften en -jawel Kim en Rob- met
e-reader bij het zwembad 😎👙. Eind van de middag gaan we het eiland verder verkennen en rijden we naar Horseshoe Bay om een wandeling te maken maar worden gewaarschuwd voor de enorme paardenvliegen die je lek steken 😝dus besluiten deze wandeling maar over te slaan. Op naar een ander baaitje, Picnic Bay, waar we hopen een koala in het wild aan te treffen. Wij rondlopen en turen naar de boomtoppen (want daar installeren de koala’s zich rond een boomtak). Nou geen koala maar wel nekkramp 😒.

Morgenochtend reizen we verder naar Airlie Beach; met de auto terug op de ferry. Na aankomst aan wal weer zo’n 3 uurtjes zuidwaarts rijden. Schijnt ook een leuke badplaats te zijn. We shall see! Donderdag gaan we een zeiltocht maken langs het Great Barrier Reef ⚓️🛥. Het is heerlijk weer sinds we in Australië zijn, overdag ca. 32 gr en de avond 29 gr. We verwachten dat de temperatuur wat lager zal worden naarmate we meer zuiderlijk komen.
Jullie gaan weer van ons horen! Xx

1. Tanja:
    7 november 2017
    gaaf zeg, mooie plaatjes !!
  2. Joke:
    7 november 2017
    Weer heeeerlijk om te lezen!
  3. Alessia:
    7 november 2017
    Klinkt heel relaxt!! Mooie foto's ook
  4. Helga Vermue:
    7 november 2017
    paar dagen geen verhaal ik dacht al zouden ze er met Aaron vandoor zijn, overleven in het regenwoud...maar gelukkig daar zijn ze weer met Koala en al....
  5. Jeritza:
    Schitterend dames👍🏻😘
  6. Lucia:
    7 november 2017
    Mooie foto's weer, dames! En ja, neem dan ook maar zo'n koalabeertje voor me mee; zó schattig! :)
  7. Margret krieger:
    7 november 2017
    Sigrid of Lucienne, het maakt niet uit wie er schrijft. Het leest alsof je er bij bent en mooie foto’s ook.
  8. Ingrid:
    7 november 2017
    Jullie schrijven inderdaad heel goed.

Fantastische ervaring voor jullie en wij genieten, weliswaar in een warme trui, met jullie mee.
  9. Lucienne & Sigrid:
    Grappig jullie reacties 😂😂😂
  10. Wim & Margie:
    8 november 2017
    Tekst, foto's en filmpje: we beleven de reis helemaal mee.
    Wat een prachtig land!
    Groetjes
  11. Yinnie:
    8 november 2017
    leuk om jullie verhalen te lezen. Gave foto's! Geniet er van.
  12. Pieternella:
    8 november 2017
    Kijk er naar uit hoor jullie verhalen
  13. Renee Kauffmann:
    8 november 2017
    Ik liep een beetje achter, maar blijf wel uitkijken naar jullie belevenissen. Schitterende foto's ladies!
  14. Alda:
    10 november 2017
    Geweldig hoor! Ook prachtige foto's!