29 okt. aankomst in Australië- Port Douglas

30 oktober 2017 - Port Douglas, Australië

Reisverhaal door: Sigrid

Om 06:30 geland in Cairns, auto opgehaald: blij met onze dikke Subaru SUV😜. Naar Port Douglas was het nog 1,5 uur rijden langs een kustweg. Wow wat een prachtig ruim en groen landschap met tropische planten en helblauwe zee.
Rond 10 uur waren we in het Ramada hotel, een leuk hotel met een tropische tuin waar we tot 13 uur moesten wachten voordat onze kamer klaar was. We hadden nauwelijke geslapen dus met flinke jetlag dachten we te gaan chillen bij t zwembad (dat midden in de tropische tuin ligt) maar na 5 min. had Lucienne 5 mega insectenbeten op haar schouder dus wegwezen daar! 😱
We hebben overwogen om naar het strand te lopen maar de ober zei dat we dan goed moesten oppassen omdat we een krokodil konden tegenkomen! 🙈 whaaaaa dus maar wachten tot morgen om naar het stukje strand te gaan wat beveiligd schijnt te zijn met netten.
Dus maar wat in de hal gehangen en daar half liggen maffen. Mooie ruime kamer gekregen. Eind van de middag naar de haven gereden, drankje in de Yacht Club gedronken (waar we voor 1 dag lid moesten worden) en heerlijk gegeten bij restaurant Salsa op aanraden van een vriendelijk stelletje waar we mee aan de praat raakten.
Port Douglas is een leuk en gezellig badplaatsje met een hoofdstraat met winkeltjes en restaurantjes. Iedereen is erg vriendelijk en relaxt hier, kletsen makkelijk. Vele backpackers hebben hier tijdelijke baantjes.
Na het eten terug naar het hotel waar we eindelijk kunnen gaan slapen.

1. Koen:
    30 oktober 2017
    Wat een belevenissen in die paar dagen! Erg leuk om digitaal mee te kunnen reizen, zonder de insectenbeten, kwallen en krokodillen! :-)
  2. Jeritza:
    👍🏻Enjoy dushi’s xxxxx
  3. Wim & Margie:
    30 oktober 2017
    Effe wennen: een paradijselijke dierentuin zonder hekken.
    Wij volgen Jullie avonturen ademloos.
    Bedankt voor de heldere teksten en fraaie foto's.
    Kusjes.
  4. Alda:
    30 oktober 2017
    Klinkt lekker! Geniet en pas op voor die 'leuke' beesten daar!
  5. Renee Kauffmann:
    30 oktober 2017
    Na het drukke Hong Kong lijkt me dit een verademing. Wat een mooie uitzichten.....
  6. Rita van Rijsbergen:
    1 november 2017
    Gaaf dit hoor, net of ik mee ben🤣🤣🤣
  7. Vreni:
    3 november 2017