28 okt. Hong Kong

28 oktober 2017 - Hong Kong Island, China

Reisverhaal door: Lucienne

Wij hebben gelukkig heel goed geslapen en de jetlag verwerkt en gaan dan ook vroeg op pad. Als eerste gaan we naar een tempel “Man Mo”  die midden tussen de hoge gebouwen ligt. De tempel stamt uit 1847. Hier hebben we een kaarsje aangestoken voor onze dierbaren. Maandag 23 okt. is Ezio helaas overleden (schoonvader van April).

In de tempel wordt voornamelijk wierook aangestoken, het is binnen dan ook niet echt lang vol te houden. De bewoners van Hong Kong knielen op een kartonnen doos, nemen ca 5 stokjes wierook en buigen in een biddende houding met de handen boven het hoofd, 3 keer naar een beeld (God) toe. MAN is de god van de literatuur en MO is de god van oorlog.

Hierna zijn we in een taxi gestapt naar The Piek. Een locatie helemaal op de top van de berg.  Hier kun je ook met een oud trammetje naar toe maar wij hadden advies gekregen dit met de taxi te doen. Goeie tip! De wachtrij voor de tram was mega.

Binnen een kwartier waren we boven. Hebben rond de berg gelopen en vandaar goed uitzicht over Hong Kong. Terug hebben we wel de tram genomen.

Met de bus zijn we naar het wine & dine festival gereden. Als tourist kregen we gratis toegang en 4 muntjes voor 1/2 glas wijn. Het was bloedheet! We hebben heerlijke maar spicey gerechtjes geproefd en alle landen waren ruim vertegenwoordigd met wijn. We kochten ook nog een speciaal flesjes water waar gember en kruiden in waren verwerkt. Van de lucht in Hong Kong krijg je een hele droge keel.

Vanavond vliegen we om 21.20 u door naar Australie (Cairns) en besluiten in ons hotel te eten.  Het openbaar vervoer in Hong Kong is echt heel goed. Iedere 20 min. komt er een gratis airportshuttle naar het station en vandaar iedere 10 min. een trein naar het vliegveld. Op het vliegveld maken we nog aardig wat stappen, voor we bij de gate zijn. tsjonge tsjonge!

Zondagochtend 6:30 u landen we in Cairns! Hey mate, we are here ❤️

1. Jeritza: