17-21 nov. Sydney

22 november 2017 - Sydney, Australië

Reisverhaal door: Sigrid

Dag 1 en 2 in Sydney

Vrijdagochtend 17 nov. vroeg gevlogen van Brisbane naar Sydney. We zijn behoorlijk gaar want de wekker ging vroeg af. Begin van de middag komen we aan in ons hotel, gelegen in de wijk Woolloomooloo (veel namen komen nog van de aboriginals). Gunstig gelegen want te voet is veel bereikbaar en een bus beneden aan de weg.

Na ons geïnstalleerd te hebben lunchen we bij een Turks tentje om de hoek en gaan we maar meteen op pad. Het is wat frisjes maar gelukkig nog droog. We lopen via een reeks trappen (pufff) naar de Royal Botanic Gardens, ook hier gratis 😊. Prachtig aangelegd. Door het park wandelend komen we bij het Sydney Opera House. We wilden een rondleiding doen maar die waren vol voor vanmiddag, bovendien werd een zaal gerestaureerd. Aan de kade bij de Opera House zitten leuke barretjes met loungebanken. We ploffen moe neer maar waaien zowat weg. Verderop horen we live-muziek en ziet het er gezellig uit. De vrijdagmiddagborrel is aan de gang. Een leuk trio is aan het spelen en zingen. Heren in pak en dames in jurkjes en op hakken 👗👠 zijn aan de borrel 🍺🍷🍸. We nemen dan ook maar een wijntje (al zijn we eigenlijk underdressed ☹️ Na de borrel zijn we aardig kapot en besluiten maar terug naar het hotel te gaan met de bus. Eerst ergens een Opal kaart gescoord (OV-chipkaart) en op zoek naar de juiste bushalte. Op zich niet zo makkelijk want er rijden mega veel bussen en nergens staat waar de haltes zijn van de verschillende bussen 😝😱.

Na weer een straat omhoog klimmen (veel hoogte-verschillen in de stad) vinden we onze bus en zijn blij weer ‘thuis’ te zijn. Om de hoek maar een bami-soepje gehaald voor ons avondmaal want geen energie meer over om weer weg te gaan.

Zaterdagochtend ontbijtje in het hotel en de stad in. We nemen de bus naar de wijk The Rocks, een leuke hippe wijk. We lopen rond in de wijk, drinken koffie en bezoeken het marktje dat hier op zaterdagochtend is. Het regent een beetje maar we hebben ons jack gelukkig mee. Vanuit hier lopen we de Harbour Bridge een stukje op. Vanuit hier mooi uitzicht over de stad en het Opera House.

We wandelen verder door CBD(Central Business District) en the City, het winkelgebied waar veel winkels al in de kerstsferen zijn🎄Lucienne had bijna een paar mooie zacht leren Ugg handschoenen gekocht want er was sale bij de Ugg winkel 😜😂. Geluncht met een lekker broodje zalm en heerlijk verse jus.

We wandelen door naar St. Mary’s Cathedral waar net een (gipsy😂) bruiloft aan de gang is met bruidsmeisjes en een huilende bruidsjongen. We mogen gewoon de kerk in en luisteren een stukje van de dienst op afstand mee.

We lopen verder door naar ons hotel waar we een paar uur moeten bijkomen en op zoek gaan naar een leuk restaurant voor vanavond. We wilden wat leuks uitkiezen maar helaas bleken alle uitgekozen restaurants, een beetje in de buurt, al vol te zitten😡. Hier in Australië is het gebruikelijk van te voren te reserveren en helemaal op zaterdag ...grrr. Nadat we het zoeken zat zijn besluiten we maar een eenvoudig hapje (dit keer grilled fish and chips) te gaan eten bij het Frisco hotel om de hoek waar ook veel geborreld wordt en gezellige loungemuziek is. We kunnen inmiddels geen patat meer zien, morgen echt wat anders zoeken....

Reisverhaal door: Lucienne

Zo 19 nov. - Bondi Beach - sexy lifeguards? 🌴

Tijd om het bekende Bondi Beach te gaan bezoeken en een mooie wandeling langs de kust te maken. Er rijden in Sydney ontzettend veel bussen maar een duidelijk overzicht waar een tussenstop is, is er niet. Ook in de bus zelf is geen kaart of systeem die de haltes laat zien, goed opletten dan maar.

Bondi Beach is heel druk..... veel jongelui en veel surfers. Het is een gezellige sfeer. Je ziet direct dat de golven hier goed zijn voor de surfers. Wij zoeken naar die sexy gespierde lifeguards..... 😜🏋🏻 maar die zien we toch echt niet, spelen die dan alleen in de serie?

Het is weer een warme dag, dus we besluiten te gaan voor de korte wandeling langs de kust. Het is echt prachtig! We lopen langs diverse kleinere baaien en ook daar veel surfers. We lopen nog langs een apart hondenstrand en belanden uiteindelijk op Tamarama Beach waar we heerlijk hebben geluncht. (Zie foto)

Mocht je ooit zelf naar Sydney gaan, op zondag kun je onbeperkt reizen op bus, trein en boot voor slechts $ 2,60 (ca. € 1,70).

Na de lunch reizen we met de bus terug naar de haven en stappen daar op de ferry naar Manly Beach (30 min. met de ferry)

Op Manly kun je aan de oost- of westzijde naar het strand. We komen aan op de westzijde en daar staat relatief weinig wind. We doen een drankje in een heel gezellige strandbrasserie met live muziek en lopen dan naar de oostelijke kant waar het veel harder waait.

Van Manly nemen we weer de ferry naar Darling Harbour om te gaan eten, we willen vanavond graag iets met rijst eten. Ook daar weer zoveel keus. We kiezen uiteindelijk voor een Vietnamees restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Moe maar voldaan gaan we naar huis want morgenochtend gaat de wekker om 6:30 uur voor onze dagtrip naar de Blue Mountains.

Ma 20 nov. - Blue Mountains

Blue Mountains is een gebergte in New South Wales van maar liefst 11.400 km2 en dankt zijn naam aan de blauwe gloed die wordt afgegeven door de 92 verschillende soorten Eucalyptusbomen. De Mountains vallen onder het werelderfgoed van Unesco.

Vroeg op 6:30 uur 🙀 We worden om 7:50 uur opgehaald voor onze dagtour naar de Blue Mountains. Een leuk kleine busje met 20 passagiers van allerlei nationaliteiten. Onze tourguide heet Jarred (zo zou ik het schrijven) of Jeareth  (zo zou Sigrid het schrijven) althans dat dachten wij. Blijkt aan het einde van de dag dat je het schrijft als “Gerard” 😂😂😂

Vandaag zou de mooiste dag zijn om te reizen maar in Sydney kun je alles verwachten en met name de voorspelling van het weer die niet klopt. Het regent 🌨 en we zien alleen een grijze lucht. De Blue Mountains is ca 1,5 uur rijden van de stad en voor wat wij willen gaan zien heb je toch echt mooi weer nodig. Nou hopen dat het gaat opklaren.

Gerard is een amusante en grappige verteller. Onderweg stopt hij langs de weg en zien we een aantal in het wild levende Kangaroos. Ze hebben dezelfde kleur als de lucht, grijs!

We maken een stop bij een mega grote waterval, hiervoor moeten we wel eerst ca 260 trappen afdalen! Hallo, we zijn op vakantie niet op een Fitness First bootcamp training pfff 🏃‍♀️🏃‍♀️

Prachtige waterval en ravijn maar door het druilige weer ziet het er toch net iets minder uit en dan nog dezelfde 260 treden omhoog. 😰 Op het Himalaya gebergte heb je tenminste halverwege nog een extra zuurstofmasker tot je beschikking. Gerard besluit het dagplan om te gooien in de hoop dat de mist en bewolking uit het dal zal wegtrekken. Een van de hoogtepunten van de Mountains zijn de three Sisters, drie rotspunten waar weer een mooi Aboriginal verhaal achter zit. Nou voorlopig liggen de zusjes verborgen in de wolken en mist. Je kunt een tour van een uur doen met verschillende kabelbanen maar wij besluiten te gaan voor een cappuccino in het restaurant. 10 min. voordat wij ons weer bij de bus moeten melden, zie ik ineens dat de wolken uit het dal optrekken, de lucht opklaart en er zowaar ook nog een zonnetje bijkomt. Toch nog de Tree Sisters - rotsformatie gezien en een prachtig vergezicht over de mountains. Een vergezicht is lastig met de camera vast te leggen maar het is enorm!

Als afsluiter van de dag neemt Gerard ons nog mee naar een authentieke Aboriginal afbeelding in een rots, waar een dode Kangaroo op te zien is, die door een boomerang en speer is gedood. Daarbij speelt hij nog een paar deuntjes op een “Didgeridoo” (Aboriginal blaasinstrument) 🎷Daarna toont hij ons nog een Wollemi Pine dit is een mix tussen een varen en boom. Het is een Pre-Historische plant, waarvan er nog slechts 40/50 stuks in de Blue Mountains te vinden zijn.  We rijden nog door het olympische dorp waar in 2000 de zomerspelen zijn gehouden. Als afsluiter een rivercruise terug naar Sydney. We zijn aardig moe, eten nog iets in Chinatown en dan relaxen in ons hotel. Morgen een rustdag gepland..

Di 21 nov - Officiële rustdag (door Sigrid)

De ochtend doen we rustig aan en werken we aan dit blog. Is nog best een klusje...

De middag brengen we vandaag apart door. Ik wil naar de kapper en nog even naar de stad en Lucienne naar het strand. Lucienne geniet van een heerlijk relaxte middag op Coogee Beach. Een lijnbus vanuit de stad brengt je daar rechtstreeks naar toe.

Ik bega een mega blunder als ik bij een kapper om de prijs van een ‘blow job’ vraag i.p.v. een ‘blow dry’ 🙈😱😭. Gelukkig deed hij net of hij t niet hoorde 🙈. Wist niet hoe snel ik weg moest. Een andere kapper gevonden en daarna de stad in en een wijntje gedronken in Darling Harbour.

Onze laatste avond in Sydney eten we heerlijk en uitgebreid bij een Cantonees restaurant in de chique wijk Potts Point. We liggen volgevreten op bed....

Onze conclusie over Sydney: wat een geweldige stad, groots maar toch intiem  genoeg te beleven met tal van mooie wijken  Goed dat we hier 5 dagen hadden geboekt  ❤️❤️❤️

Morgenmiddag vliegen we door naar Melbourne en starten daar de Great Ocean Road yeah......

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Patti:
    21 november 2017
    mooie verhalen weer!
  2. Jill:
    21 november 2017
    Feest van herkenning. Thx ladies, voor her-beleven, de nieuwe vergeten wist-je-datjes en de plaatjes. WoW wil ook weer.. halen jullie Rien over pls. Jullie zien er lekker relaxed uit😎
  3. Kim:
    22 november 2017
    Haha, het had wel een goedkoop beurtje kunnen zijn bij de kapper ;-).
  4. Els:
    22 november 2017
    ziet er wederom top uit! xx Els (geen twijfel over hoe je dat uitspreekt :-) )
  5. Jacqueline:
    22 november 2017
    Geweldig om alles weer te zien. (Zelfde tour gedaan naar de Blue Mountains ;-)) En ja dat openbaar vervoer is echt uitzoeken daar. Voor de rest is alles goed geregeld, haha. Nou jullie genieten volop. Blijf dat maar doen!
  6. Tanischa:
    Super leuk om te lezen weer! Ben jaloers hoor 😊
  7. Kelly:
    23 november 2017
    Klinkt weer als een paar leuke dagen! Geniet !!!!! Groetjes team route66reizen 😬
  8. Jeritza:
    24 november 2017
    Heerlijk dushi' s✌🏻💃🏻💃🏻💃🏻🍸🍸🍸🍾🍾🍾
  9. Vreni:
    26 november 2017
    Sydney lijkt me GEWELDIG!!
    Ik ben niet zo van de natuur, dus vooral van deze foto’s en stories werd ik blij blij. Gave stad!
  10. Alda:
    26 november 2017
    Prachtige foto's! Genieten daar! (ook zonder 'blow Job' Sig!😂)
  11. Renee Kauffmann:
    28 november 2017
    Mooie verhalen weer dames en niet te vergeten de foto's, wat ongelofelijk mooi is het daar toch.
    Sigrid wat zit je haar goed whahaha