15 en 16 nov. Australia Zoo & Glasshouse Mountains

16 november 2017 - Glass House Mountains, Australië

Reisverhaal door: Lucienne

Woe 15 nov. - Australia Zoo (Steve Irwin) 🐨🦅🦉🐍🐢🐊🐅🦏🐕🌴

We gaan vandaag vanuit Perigian Beach vroeg op pad want we willen als de Zoo om 9 uur open gaat er zijn. Het is vandaag een speciale dag in de Zoo. Op internet had ik gelezen dat het vandaag Steve Irwin day is, met speciale activiteiten en als je khaki kleur kleding zou dragen, je 10% korting op de entreeprijs zou krijgen. Sigrid en ik allebei dus een khaki broek aan en samen met onze vakantiehoed zagen wij er volgens de kassamedewerkster “great” uit.

Vanaf het moment dat je het park inloopt raak je onder de indruk van dit schitterend aangelegde park. Mooie wandelpaden en weer een grote variëteit aan bomen en planten. Alles is heel schoon en opgeruimd en ook de toiletten worden goed bijgehouden.

Er is voor de familie Irwin een persmoment ingepland en later zullen ze de krokodillenshow live op TV gaan uitzenden. Op Animal Planet krijgen ze ook weer een nieuwe serie die vanaf 2018 op TV te zien zal zijn.

Rondom het persmoment stonden diverse Zoo medewerkers met verschillende dieren (Dit gaan we later op diverse plekken nog vaker zien). Dat is zo mooi aan deze Zoo, dat ze de dieren zo dicht mogelijk bij de mensen willen brengen en je ze mag aanraken. Medewerkers staan met een lekker dikke ‘Boa’, een ‘Koala’ en een hagedis. Nou niet moeilijk om te raden welke wij hebben gekozen. We zien ontzettend veel verschillende dieren die uitsluitend in Australië voorkomen. Van koala’s kunnen we inmiddels geen genoeg krijgen, zo zacht en lief. Dus weer een hele reeks foto’s (sorry).

Om 11:30 uur begint de grote show met o.a. de krokodillen maar eerst nog een optreden van een bekende Australische zanger (Troy Cassar-Daley?)

De show begint met ara’s die strak over het publiek vliegen, dan een zwarte vogel..... ? die naar een vrouw uit het publiek vliegt en een briefje van $5 uit haar hand haalt en naar de trainster vliegt (en gelukkig ook weer terugbrengt), dan nog een paar kraanvogels en een gier. Ondertussen vliegt er ook steeds een witte Ibis het terrein op en drinkt water uit het bassin waar straks de krokodil komt. (Zie onze foto’s hoe link deze situatie bijna word).

Dan gaat het spektakel, de krokodillen 🐊 show eindelijk beginnen! De familie Irwin, bestaande uit moeder Terri, dochter Bindi en zoon Robert komen de piste in. Weet niet of je ooit het wildlife programma van Steve Irwin op TV hebt gezien en misschien niet weet wie hij is maar Steve Irwin maakte een wildlife tv programma en dit op een zeer enthousiaste en unieke manier. Daarnaast zette hij zich ook in om wereldwijd (bedreigde) dieren te redden. Eerst maakte hij het programma alleen en later is zijn vrouw Terri erbij gekomen. 11 jr. geleden is hij tragisch om het leven gekomen, door een steek van een rog, rechtstreeks in zijn hart, tijdens het maken van zijn tv programma.

Het is een spannende en indrukwekkende show! Zie foto’s.

Al lopend passeren we vrijlopende Walibi’s en ik moet daar natuurlijk weer zo dicht mogelijk in de buurt komen en daarna lopen we een omheining in waar je kangoeroes kunt voeren en aaien. Ze zijn helemaal gewend aan mensen en voor mij een unieke kans zo dicht bij te komen en ze aan te raken. Sigrid blijft op een afstand en heeft die behoefte niet.

We lopen deze dag heel wat af 👟en hadden geen idee hoe groot deze Zoo eigenlijk is. De meeste dieren hebben enorm grootte ruimte tot hun beschikking en/of kunnen vrij rondvliegen of lopen tussen de mensen.

In de middag zien we nog een unieke tijgershow  🐅 🐅🐅(zie video!!) tijdens hun dagelijkse speeluurtje. Drie tijgerwelpen die van jongs af aan zijn opgegroeid in deze Zoo. Ze knuffelen en spelen met de verzorgers zoals onze huiskatten doen. Alleen als ze tegen je opspringen lig je wel plat. Tijgers zijn nog steeds een diersoort, bedreigd met uitsterven.

We kijken nog even naar een aantal baby koala’s maar fotograferen lukt niet. Ze zitten dicht tegen mama’s buik aan. We zien wel de voorste pootjes uitsteken, weer te schattig.

We sluiten de dag af met een kort bezoek aan het dierenziekenhuis, (gelegen buiten de Zoo) waar net een koala onder narcose is gebracht (kun je door een grote ruit zien) en we zien o.a. een zielig koalaatje, die door een auto is aangereden en een gebroken poot heeft (in het gips) en een oogblessure.

Dit was een indrukkend en uniek bezoek om nooit te vergeten!

Reisverhaal door Sigrid

Donderdag 16 nov. - Glasshouse Mountains

Goed geslapen in ons prachtige huis wat we via airbnb gehuurd hebben. De eigenaren komen uit Zuid-Afrika en dat is te zien aan wat mooie details in huis. Het is een enorme villa met een lap tuin er omheen waarvan een gedeelte van het huis een aparte woning is die verhuurd wordt. Heel luxe hebben we ieder een eigen tweepersoonskamer; we like it 😊😇.  Ontbeten met yoghurt, muesli en vers fruit en daarna op pad voor een mooie wandeling. Het is weer een warme dag, zo’n 26 gr.☀️

Bij de lokale VVV wordt ons aangeraden om wandeling ‘Tibrogargan Circuit’ te gaan doen aangezien we aangeven geen geoefende bergwandelaar te zijn en het vrij warm is. Wandeling loopt in een rondje om Mount Tibrogargan heen en ze zeggen dat het 3,3 kilometer zou moeten zijn en max. 50 min. 😏. Enfin, wij met onze wandelschoenen en rugzak met water op pad 🏃🏻‍♀️🏃🏻‍♀️Prachtige wandeling door bosgebied wat om de berg ligt. Okeeee dat hadden ze niet gezegd...tis meteen al klimmen... pfff...we klimmen door...zijn we al op het hoogste punt?...we klimmen door met een hoofd als een boei.... o mooi, we gaan nu afdalen.... pffff slok water... jippie bord naar parkeerterrein... mmmm is dit de goede kant op?🤔 We komen jongelui tegen uit Brissie (zo noemt een van hun Brisbane) die naar boven komen lopen om te gaan bergbeklimmen. Uh nee mevrouw, u moet weer een stukje terug naar boven het andere pad nemen want deze kant op komt u niet goed uit 😩😝Wij stukje meelopen tot de afslag (trachten hun tempo aan te houden) 😱😡. Uiteindelijk bij de auto gekomen. Ze zeiden wandeling van 3,3 km, wij liepen er 5 en het leken er 10! 🙄😝

WIJ HEBBEN ONZE WORKOUT WEER GEHAD. 👯

Terug in ons huis dit blog bijwerken, beetje chillen en vanavond hapje eten ergens.

*Toevoeging van Lucienne op reisverhaal van Sigrid: Ik ging vanochtend wat leuke foto’s maken rondom het huis waar we slapen. Beetje van de kippen e.d.  Staan we vanmiddag te praten met de eigenaresse, verteld ze dat er regelmatig slangen in haar tuin komen. 😳🙀 😬help! en daar heb ik op mijn gemak rustig een rondje gemaakt.

Morgenochtend leveren we onze auto weer in en vliegen we ✈️ naar Sydney waar we 5 dagen zullen blijven. Op naar de stad.

1. Jeritza:
    16 november 2017
    Zo heerlijk daar!!!!!!
    Looking good dushi’s😘🍷
  2. Jacqueline:
    16 november 2017
    Ja geweldige mooie dierentuin. Hebben jullie de olifanten nog gevoerd?
  3. Lucienne:
    17 november 2017
    Er zijn geen olifanten meer 😢
  4. Ingrid:
    17 november 2017
    Geweldige reisverslagen Lucienne en Sigrid..... het is een fantastische reis die jullie maken. Er zijn al (of moet ik zeggen pas ...) 3 weken om, nog 4 te gaan..... Hoe is het met überhaupt met jullie? Geen last van heimwee....
  5. Oscar:
    17 november 2017
    Dat is nog eens een gave dierentuin zeg!
  6. Ida:
    20 november 2017
    Prachtig mooie foto fantastische reis
  7. Alda:
    26 november 2017
    Echt prachtige belevenissen hoor!