27-28 nov. Melbourne

30 november 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Reisverhaal door: Lucienne

Van Halls Cap naar Melbourne

(Ik schrijf dit reisverhaal in de middag, vanuit onze warme tuin ☀️ in Arrowtown en ik moest van Sigrid twee wijntjes drinken 🍷🍷. Ik kan nu dan ook niet instaan voor de inhoud van dit reisverhaal).😂😂

Ma. 28 nov. We rijden 8:30 uur weg van Halls Cap. We hebben maar twee nachten in Melbourne en willen zoveel mogelijk zien. We hebben al zoveel positieve verhalen gehoord over Melbourne.

Wat hebben we genoten van de schattige kangoeroes in Halls Cap, die gewoon door het dorp jumpen, samen met baby’s in hun buik lekker knabbelen in het gras, schitterend!!❤️

We rijden weer de drukte in.....Melbourne is populair, niet alleen vanwege het weer. Het is de meest multi-culturele stad die we tot nu toe hebben gezien. Van een vrouw horen wij dat er per jaar wel 100.000 mensen bijkomen. Er wordt dan ook volop gebouwd. Toch voelen wij alsnog de relaxte sfeer en lijkt alles goed samen te gaan.

In het centrum is het openbaar vervoer volledig gratis, hoe lekker is dat en voor de touristen rijdt ook nog tram 35 die een groot rondje maakt langs alle bezienswaardigheden en een informatiebandje in de tram informeert je er uitgebreid over. Er rijden hier geen bussen, alleen maar trams.

Melbourne faciliteert meerdere havens 🚤 en is groots op het gebied van kunst en cultuur en heel veel kerken (soms twee direct naast elkaar). We zien echter ook iets meer zwervers dan bijv. In Sydney en zwervers die met bordjes zitten en om geld vragen en meer hogere woontorens.

Ons hotel ligt op de rand van Chinatown, naast een theater en schuin tegenover het parlementsgebouw. Je loopt ook heel snel het centrum in.

We gaan die middag een rondleiding doen in het parlementsgebouw want er is geen zitting van de regerende partijen. (Morgen wel en dat wordt live op tv 📺 uitgezonden. Een zitting is gelijk aan die van de UK)

We krijgen een grondige security check en dan mogen we op tour. Veel pracht en praal en de vrouw die de rondleiding doet, verteld alles heel duidelijk. Nu weten we in ieder geval weer waar het goud is gebleven. Het gebouw is grotendeels ingericht met echt goud! In de eerste kamer (foto met rode stoelen) staat altijd een stoel gereserveerd voor Queen Elizabeth. Uiteraard is zij er nooit, ze is te druk met het doorpassen van die truttige pastelkleurige mantelpakjes.

Ik wil al tijden een noodlesoepje eten 🍵 en China Town is daarvoor uiteraard de ideale locatie. Op internet zoek ik wat tips en we belanden bij ShanDong Mama. We zitten naast een jong chinees stel en vraag om advies over de noodle soep. Het is een vegetarische soep en de kom is echt mega groot en dat voor 11 dollar (ca € 7,70). Sigrid besteld een wok noodle gerecht met kip en groenten.

Hadden we al gezegd dat de Australiërs in bijna ieder gerecht koriander gebruiken? Het heeft een net iets te sterke smaak 😬 en koriander gaan wij dus niet missen, Australië wel!

Mijn soep smaakt aardig maar niet wat ik ervan had verwacht. Ik bestel gewoon nog een keer het gerecht van Sigrid en eet nu ook heel smakelijk.Voldaan gaan wij weer naar huis.  😉

Dinsdag 29 nov. We besluiten deze ochtend rustig aan te doen, het is warm in Melbourne, zo’n 29c en we willen onze koffer een beetje ompakken voor New Zealand. Door tegenstrijdige berichten van Cathay Pacific, die alle tickets heeft geboekt voor deze reis is het niet helemaal zeker of we 30 of 23 kg mogen meenemen. Door het ompakken hopen we dicht bij de 23 kg te komen. (Op de luchthaven blijkt uiteindelijk dat we wel 35kg 🦍hadden mogen meenemen)

Als alles weer goed is geregeld in de koffer nemen we de tram en stappen eerst uit bij de cathedral en lopen daar in de buurt nog een beetje rond, zien de kerstman en gaan dan verder met de tram naar de Docklands haven. We vinden een schattig zaakje aan de haven die brood nog met de hand maakt en bakt. We nemen hier een cappuccino en delen een heerlijke baguette. We genieten van de haven en de rust.

Het lijkt ons leuk om in de avond naar het theater te gaan en bij het hotel om de hoek speelt de musical “the book of Mormon”. Nog even gecheckt bij April, die kent de musical van New York en zegt dat die erg leuk moet zijn. Als we ons om 16:45 uur melden bij het theater kunnen we meedoen met een lotterij die 24 kaarten verloot op de 1ste rij voor een fractie van de prijs.  Sigrid en ik mogen apart van elkaar meedoen. Ik vouw beide deelnemerskaarten niet te strak voor de ton waar ze ingaan, in de hoop dat ze binnenin snel weer uitvouwen en de kans groter is dat ze worden gepakt.  2e trekking - Sigrid Voerman / 3e trekking Lucienne Schouten. Wij zijn helemaal enthousiast 😀😍😀 (Uiteraard mogen ze mijn kaarten weer verder verloten).

We hebben nog 40 dollar in onze portemonnee, eten een heerlijke pizza 🥗en gaan naar het theater. Een prachtig authentiek theater, drankjes mogen gewoon mee naar binnen.

Om een lang verhaal kort te maken, we hebben gelachen en genoten. Hele leuke musical en zo’n leuke afsluiter van Melbourne en Australië.

Wat hebben wij een geweldige vakantie gehad in dit gastvrije en mooie land!!

Morgenochtend gaat de wekker om 6:00 uur ⏰ en vliegen we naar Queenstown (Zuider-eiland) in New Zealand.

1. Jeritza:
    Zo leuk 👍🏻😘
  2. Kelly:
    30 november 2017
    Jeetje wat klinkt het als een gezellige en heerlijke trip! Veel plezier in nieuw zeeland!
  3. Jacqueline:
    30 november 2017
    Wat hebben jullie al veel gezien, gedaan en gegeten ;). Gelukkig foto's en video's om de herinneringen te bewaren. Time flies when you're having fun. Nu al weer naar Nieuw-Zeeland. Blijven genieten van al het moois. Ik ben benieuwd hoe het jullie bevalt daar.
  4. Alda:
    30 november 2017
    Wat een mooie stad en leuke dingen gedaan! Veel plezier in New Zealand, ik ben heel benieuwd!
  5. Renee Kauffmann:
    30 november 2017
    Wauw, wat een overweldigende indrukken allemaal weer. Stoer hoor dat paragliden en wat mooi zo met dat water op de achtergrond. Ik ben benieuwd hoe het jullie in New Zealand vergaat. Have fun!!!
  6. Lucia:
    30 november 2017
    Nu alweer Australië achter de rug en dan op weg naar New Zealand! Nieuwe avonturen beleven en weer veel mooie dingen zien.....ik ben benieuwd! Tot gauw! :)
  7. Jan en Jet Oudshoorn:
    3 december 2017
    Nogmaals wat gaaf allemaal jullie belevenissen en prachtig geschreven Top !!
  8. Jan en Jet Oudshoorn:
    3 december 2017
    Hebben jullie nog ergens gewinkeld ??
  9. Rita van Rijsbergen:
    5 december 2017
    Wauw wat gaaf allemaal, goeie reis verder✈️🤗