3 nov. Mission Beach

3 november 2017 - Mission Beach, Australië

Reisverhaal door: Sigrid

Vanuit Port Douglas vertrekken we naar Mission Beach, ca 3,5 uur rijden langs een prachtige kustweg met aan de andere kant, in de verte, de groene bergen van het regenwoud. Ook langs het strand een groene strook tropische planten met de uitlopers van het woud.

Onderweg even gestopt in Cairns om een Apple stekkertje te kopen in een prachtig winkelcentrum wat al in de kerstsferen was🎄😳.

Ook Mission Beach ligt aan het regenwoud en het great barrier reef. Prachtig aangelegd met palmbomen, tropische planten, ruime bungalows met ieder een lap grond er om heen.

Op de weg, bijna bij het dorp, kruist een Kasuaris met haar jong de weg, op haar gemakkie zodat we ze deze keer mooi op de foto kunnen zetten. Het is een enorm beest, zo groot als een struisvogel met een kobaltblauw/zwarte kleur, die behoorlijk gemeen kunnen zijn en die je geen voedsel moet aanbieden anders willen ze je hele tasinhoud😱wordt ons verteld.

Onze bungalow voor de komende 2 nachten is erg leuk, ruim en schoon, met klein keukentje en veranda. We gaan een kijkje nemen in de omgeving en maken mooie foto's. We worden geattendeerd op een bijzonder cafeetje waar ze hele lekkere ijskoffie zouden maken. Het cafeetje is zeer bijzonder, de ijskoffie echter niet!

We rijden verder langs de kust. Ook hier kan je niet in zee zwemmen vanwege de giftige kwallen, verdwaalde krokodillen die via de uitlopers van de rivieren soms in zee belanden en onlangs is hier ook een gevaarlijke haai gespot! 🦈 We zien een enorme vis van ruim 2 meter, die door mensen met inktvisjes wordt gevoerd.

In het dorp ligt een centrumpje met wat horeca waar we een heerlijke fish and chips eten bij een Nederlander die hier 54 jaar geleden met zijn ouders naartoe emigreerde. Voor het uitgaansleven hoef je hier niet naar toe trouwens.

Bij thuiskomst op het bungalowparkje wachten 2 walibies (kleine kangoeroe) ons op bij het parkeerterrein. Gewapend met zaklamp🔦🙈gaan we de auto uit en gelukkig verdwijnen ze in het bos. We zijn veilig in de bungalow😜

Helaas posten we steeds een paar verhalen tegelijk maar dat ligt aan beschikbaarheid van tijd en wifi.

1. Pieternella:
    3 november 2017
    Leuk hoor ik geniet hier van , doet me denken aan onze reizen
  2. Florien:
    Geweldig 😀😀😀 en wat een superleuk verhalen!, 😂😂
  3. Jeritza:
    Nice dushi’s😘
  4. Rita van Rijsbergen:
    3 november 2017
    Wat een belevenis dames, zo gaaf👍😊
  5. Margret krieger:
    3 november 2017
    Hoi Lucienne en Sigrid als ik jullie reisverslag lees is het net of ik het meebeleef het is allemaal heel indrukwekkend hier moeten jullie wat mee doen bij terugkomst net een afl van Floortje op papier nog veel plezier Frans en Margret
  6. Ida:
    4 november 2017
    Heerlijk natuur gebied en echt nice dushi